sherlock.blog.hu - a Magyar Sherlock Holmes Rajongói Klub hivatalos oldala

2022. március 09. 17:46 - SzerzoiJogvedettTartalom

The Baskerville Pups interjú - Riport Zsófi klubelnökkel

baskerville-pups-zsofi-interju.jpg

Kedves Sherlock Holmes Rajongók! A The Baskerville Pups tavaly alakult amerikai Sherlock Holmes rajongói kezdeményezés. A Texasban ténykedő sherlockianok kis csoportja lelkesen törekszik a nagy detektív népszerűsítésére és más Sherlock Holmes rajongók megkeresésére. Vezetője a kedves Monique lelt fel minket és rövid kis interjút, beszámolót készített Revatival, aki társelnöke a Magyar Sherlock Holmes Clubnak, illetve tolmácsa meg szerkesztője az angol sherlockian-sherlock.com lapunknak. Most közzétesszük a riportot és nagyon büszkék vagyunk rád Zsófi!

Revati, azaz Zsófi válaszai angolul itt érhetőek el:

https://medium.com/the-baskerville-pups/memoirs-of-a-sherlockian-sherlock-ft-zs%C3%B3fia-9245fb5f2b87

de természetesen közöljük magyarul is.

THE BASKERVILLE PUPS: Memoirs of a Sherlockian-Sherlock (ft. Zsófia)

Rövid bemutatkozás

1979-ben születtem Magyarország egyik kisvárosában. Szerető családban nőttem fel, egy nővérem van. Végzettségem szerint környezetgazdálkodási agrármérnök és angol szakfordító vagyok, de az életem úgy alakult, hogy nem a tanult szakmámban dolgozom. Nagyon szeretek olvasni, keresztszemes hímzéseket készíteni és zenét hallgatni. Fontos számomra az állat- és természetvédelem. Sherlock Holmes történettel 12 éves korom körül találkoztam először, A Sátán kutyája volt az a kaland, amit először olvastam. Ez nagyon tetszett, így megismerkedtem a teljes Kánonnal. Ezután láttam a fantasztikus Granada sorozatot Jeremy Brett páratlan alakításával, ez számomra a legjobb.

Kedvenc Sherlock kép, történet, sorozat és feldolgozás

simpkins-jeremy-brett.jpeg

(Blogszerkesztői megjegyzés: Revati kedvenc képe Travis Simpkins amerikai grafikus művész és múzeumi szakember Jeremy Brett alkotása. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy Travis Simpkins-szel  interjút készíthettünk angol oldalunkra. Később riportunk alapján kérte fel a Művész Urat a hawaii Sherlock Holmes társaság elnöke, Dr. Joseph T. Page Jr., Sh.D., hogy készítsen Jeremy Brett portrét is. Így kicsit közünk van a remekmű megszületéséhez.)

A történetek közül olyan sokat szeretek, hogy nagyon nehéz csak egy kedvencet választani. Talán A táncoló emberkék az egyik, ami a legközelebb áll hozzám – remek történet, elképesztő következtetésekkel.

A kedvenc sorozatom a Granada Sherlock Holmes Jeremy Brett-tel, David Burke-kel és Edward Hardwicke-kel. Az egész produkció hihetetlenül magas minőségű, igyekeztek, hogy minden apró részlet a helyén legyen, a színészi játék pedig fenomenális. Azt is szeretem benne, hogy a mellék- és vendégszereplők is nagyon hatásos alakítást nyújtanak.

A filmes feldolgozások közül A Sátán kutyája azon verziója tetszik a legjobban, amiben Richard Roxburgh, Ian Hart és Richard E. Grant látható. Ugyan megvannak a maga hibái, és a fogadtatása nem volt a legjobb, de én mégis szeretem.

Sherlock-rajongóvá válásom története

A 2010-es években találtam rá a magyar nyelvű sherlock.extra.hu oldalra, amely a legjelentősebb magyar Holmes-szal foglalkozó oldal volt akkoriban. 2010-ben jött létre a Magyar Sherlock Holmes Klub, aminek tagja lettem. A sherlock.extra.hu-n először csak a fórum témáihoz szóltam hozzá, és ahogy telt az idő, jobban megismertem SherlockExtrát, az oldal webmesterét. Az ismeretség barátsággá alakult, és elkezdtünk együtt dolgozni a cikkeken. 2013-ban Aleš Kolodrubec, a Cseh Sherlock Holmes Társaság elnöke keresett meg minket azzal, hogy érdemes lenne angol nyelvű Sherlock oldalt indítanunk, mert látszik, hogy mennyire szeretjük a témát, magas színvonalon foglalkozunk vele, és angol nyelven jóval szélesebb közönséget érhetnénk el. Így indult a sherlockian-sherlock.com. Az oldal szerkesztésén dolgozom, az én feladatom a kapcsolattartás, valamint cikkeket írok és/vagy fordítok.

Küldetésünknek tartjuk, hogy színvonalas cikkekkel népszerűsítsük a világ leghíresebb detektívjét, és megpróbáljuk megmutatni, mennyi érdekes téma köthető hozzá és az alkotójához.

Oldalunkat már 2013-ban elismerően említette a Londoni Sherlock Holmes Társaság (The Sherlock Holmes Society of London) online kiadványában, a The District Messenger-ben.

2021-ben BSS minősítéssel tisztelte meg oldalunkat és minket, készítőket is a Hawaii Sherlock Holmes Társaság (The Shaka Sherlockians of Hawaii). Szintén ebben az évben a magyar Sherlock Holmes Klub szerepelt a Baker Street Almanac-ban.

Saját, Sherlock-hoz kapcsolódó tevékenységek

Az Indiai Sherlock Holmes Társaság (The Sherlock Holmes Society of India) online magazinjában A könyörületes detektív címmel jelent meg írásom, ami a honlapunkon is olvasható.

2017-ben A távoli barát története címmel jelent meg írásom az About Being a Sherlockian (60 essay celebrating the Sherlock Holmes community), című kiadványban, amit Christopher Redmond szerkesztett.

A kiadó felkérésére rövid véleményt írtam a történész professzor Jeremy Black The Game is Afoot című, a nyáron megjelenő könyvéhez.

Furcsának és/vagy viccesnek is tűnhet, de a szűkebb környezetemben csak a családom tudja, hogy Sherlock-rajongó vagyok. A közösségi médiás jelenlét egyáltalán nem az én világom, mert introvertált személyiség vagyok nagyon kevés baráttal – de boldog és elégedett életet élek.

Jövőbeli tervek

Szeretnénk továbbra is értékes tartalmakat kínálni a látogatóinknak, sok saját írással, de terveinkben szerepel az interjúk bővítése is. Távolabbi terveink között szerepel egy magyar Sherlock Holmes kiállítás megrendezése.

(Megjegyzés: az interjú lefordított verziójában a Magyar Sherlock Holmes Klub nem elírás, társaságunk nevét használjuk így is.)

komment
sherlock.blog.hu - a Magyar Sherlock Holmes Rajongói Klub hivatalos oldala
süti beállítások módosítása